مشکلات تصویب طرح جامع شهر لردگان؟؟؟

جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر لردگان در تاریخ 93/6/18با حضور شهردار و اعضاء شورا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر لردگان پیرامون بررسی طرح جامع شهر لردگان و مشکلات ونواقص طرح و مخالفت صریح و قانونی کلیه حاضرین با تصویب طرح جامع و الحاق روستاهای خاردان ؛ شیرانی و حاجی آباد برگزار و نتیجه جلسه به شرح ذیل مصوب گردید: طرح جامع شهر لردگان از سال 86 توسط مهندسان مشاور پاسارگاد در دست تهیه میباشد ولی متاسفانه از زمان شروع کار شورای جدید تاکنون توسط مهندسان مشاور طرح هیچگونه گزارش جامعی از طرح ارائه نداده و هماهنگی و جلسه ای در این خصوص در شهرداری یا شورای جدید برگزار نگردیده و حتی کپی طرح و جزئیات آن هنوز به رویت شهرداری و اعضاء شورا نرسیده است و مهمتر اینکه وضعیت موجودشهر با تنها کپی غیر قابل استناد طرح جامع که در شهرداری موجود است دارای مغایرتهای زیاد میباشد.

وظیفه شهرداری خدمات رسانی و احداث تاسیسات و امکانات رفاهی برای شهروندان میباشد.شهرداری لردگان که از نظر مالی ضعیف و در مضیقه میباشد و هیچگونه منبع درآمدی پایداری ندارد در حال حاضر توان مالی خدمات رسانی کامل به شهروندان شریف لردگان را هم ندارد چه رسد به الحاق 3 روستای بزرگ به شهر؟! روستاهای مذکور فاقد کمترین تاسیسات و خدمات شهری بوده و زیرساختهای تبدیل یک روستا به شهر را ندارند، از نظر ساخت وساز نیز اصول فنی و شهرسازی رعایت نگردیده و اکثر ساختمانها بدون رعایت حریم معابر و شوارع بنا شده اند که خدمات رسانی به آنها بسیار سخت و غیرممکن میباشد.اکثر معابر خاکی و بدون جدولبندی و ... میباشند که زیرسازی،آسفالت وجدولبندی آنها نیاز به هزینه های هنگفت دارد.به جرات میتوان گفت انجام ساده ترین امور شهرداری مثل جمع آوری زباله یا خدمات آتش نشانی بدلیل وجودمعبرهای کوچک وغیراصولی در اکثر محلات این روستاها ممکن نیست.

دو روستای فوق فاقد سرانه آموزشی،فضای سبز،ورزشی،پارک،مذهبی و... میباشد که در نهایت تملک اراضی برای احداث چنین مواردی باعت تحمیل هزینه های هنگفت برای شهرداری میگردد و امکانپذیر نمیباشد.

به هر حال با توجه به قوانین شهرداری و شورا ( 1-بند24 ماده 71 قانون تشکیلات،وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور 2-بند 17 ماده 55 قوانین ومقررات شهرداری 3-تبصره 3 ماده 5 قانون تعاریف محدوده وحریم شهر،روستا وشهرک که اشعار میدارند طرح جامع باید به پیشنهاد شهرداری و اصلاح توسط آن و همچنین به تصویب شورای اسلامی شهر برسد )، درخواست میگردد یک فرجه زمانی چند ماهه به شهرداری و شورا داده شود تا با همفکری و تعامل با مهندسین مشاور و کارشناسان خبره پیشنهادات جدید تصمیم گیری و با هماهنگی مشاور طرح تغییرات لازم انجام پذیرد و طرح جامع شهری که چشم انداز 10 ساله شهر میباشد به نحو مطلوب در اختیار شهرداری قرار گیرد. لذا این شهرداری و اعضای شواری شهر مخالف تصویب طرح جامع فعلی میباشندو خواهان تجدید نظر همه ی مسئولین مربوطه در این خصوص میباشند.جلسه با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) پایان پذیرفت.

منبع:http://lordeganparviz.blogfa.com/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : 23 / 6برچسب:, | 15 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |